søndag 18. oktober 2009

Peter Fox, immer!

I det jeg satte meg naa for aa skrive om min nye yndlinsgmann - jeg har hört igjennom plata hans 17 ganger det siste dögnet - lurer jeg paa om jeg er hjernevaska, for er det ikke Peter Fox sin "Haus am See" jeg hörer i hodet? Men saa höyt? Aa, det er paa radioen de spiller Fox. Igjen.

Dette er altsaa mannen som "forsöker aa treffe stjernene med sekt-korker". Det lyder jäskla fint paa tysk!

Jeg kunne guidet dere til den flörtende "Zucker", eller ta det opplagte Berlin-bildet "Schwarz zu Blau" - eller den energifyllte "Alles Neu", alle instant favo-kandidater, klare bilder med smarte rytmer. Men i dag velger jeg livshymnen "Haus am See". Det maa ha värt et tegn fra popguden at den sneik seg inn i öret mitt akkurat naa. Värsaagod:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar