torsdag 8. oktober 2009

Los! Paa den Femte Dag Skapte Hun Bloggen

I Berlin har jeg mista e-postnøkkelen min, gjenforelska meg i technoens høyborg (Berghain var slett ikke så skummelt) og knota helt villt på tysk. Så langt. Dette er en slags test på å se om blogginga er noe for meg - og for dere jeg ikke snakker med hver dag - iløpet av en høst som heldigvis og delvis skapes av Berlins mange herlige bydeler. Sålangt har jeg blant annet
- dansa på meg en forkjølelse
- spist lever (en berlinsk spesialitet)
- bodd på en båt.

Nå kom tysklæreren. Bis bald! Später kommen auch Bilden!

Dagens konkurranse: hvorfor kaller Siri NM bloggen sin for Nina Berlin? Fantasifulle forslag tas i mot i mengder.

6 kommentarer:

  1. Fordi du kom på ideen i Hagen?

    SvarSlett
  2. i Hagen? ÅÅÅÅÅÅh, Nina Hagen, ja, nei, men du er ganske nærme!

    SvarSlett
  3. Jeg vet virkelig ikke, men kjenner nå at jeg fortsatt - etter alle disse årene - er sjalu på den tigeranda.

    Kjerstin

    SvarSlett
  4. Jeg tipper du satt i hagen til fru hagen sammen med dattra til nevnte fru.

    -Jonny

    SvarSlett
  5. Haha! "Dagens konkurranse" ble "tredagerskonkurransen". Trygve er nærmest med sin Hagen-forklaring. Og ja, Jonny, jeg satt i en hage, dvs en stor park, som Berlin er så full av, og en av bursdagsbesøkerne skulle lagre nummeret mitt og sa "Ja, jeg bare lagrer deg som Nina Berlin, jeg.. Siden vi møttes i Berlin." Jeg klarte ikke å ikke smile lurt, selv om jeg prøvde å late som jeg heter Nina. For "Nina Berlin" klingt ja echt schön, og minnet meg om både Nena og Nina Hagen!

    Tigeranda? Mer om den seinere (den også! herregud, det er så mye å fortelle om!)

    SNM

    SvarSlett
  6. ha ha:)

    hallå kusina! ser ut som om du har d bra på kontinentet! hvor lenge blir du?

    klem, M

    SvarSlett