fredag 30. oktober 2009

Hva gjorde hun egentlig der?

Bykjærligheten kommer til å blomstre videre her hos Nina Berlin - men nå har hun flytta virksomheten til Oslo. Altså kan det hende det blir fokus på de bedre stedene og opplevelesene i Tigerstaden (nei, vi har ikke så mange tigerender her) framover - men ikke like ofte som når hun er i Bjørnebyen. Kanskje også et par tips om Drammen!

IBerlin inntil ganske nylig gikk jeg, sammen med et kobbel av fantastiske kolleger, på språk- og kulturkurs i regi av Göethe Institut i Berlin. Ikke hadde jeg trodd at jeg skulle få slik en nyerhverva interesse for Brecht, Göethe, Schiller, Weimar-republikken... Og at tysk grammatikk kunne være så gøy! Mye takket være fantastiske lærere (snart skal jeg skrive et følelseslada brev til Herr Dieter, som påsto han digga å bruke 10 timer daglig på en gjeng knotende nordmenn).

Nå er det helg, høst, familie, Nesodden, skal prøve å sove ut etter den virvelvinden siste helga i Berlin var. For kjente i Prenzlauer Berg har jeg to ord: Schwarz Sauer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar