torsdag 8. oktober 2009

Et strengt forbudt bilde fra en hedonistisk klubb

Klubb, kaker og sekt.
Siris Berlin-prosjekt starta sist fredag. På Cookies (ja, nei, lenka forteller ingenting. Heit klubb gir ikke ut informasjon bare sånn uten videre) oppdaga jeg først hvor honningdryppende soul og techno kan være i kompani - spilt av den persiske prinsen Shahrokh Dini (han sa sjøl han ikke er noen prins, og jeg tviler også litt på om han er persisk, men han ser *litt* sånn ut, haha!) (wird weiter rescherschert die nächste Wochen).

Helga førte meg også opp på et slags "fjell":







Victoria Park, der vi feira (deler) av Vinny Villbass' bursdag (villbassen er den eneste jeg kjenner som har en egen ENTOURAGE-gruppe på fbook, og vi var virkelig en entourage! En SCHVÆR lykkelig entourage og alle ble litt forelska i alle). Du kan se på håret mitt at det var ei fin helg! Humør-hår. Etter parken fulgte en typisk særs delikat og estetisk Berliner Frühstück. Noen av dere veit hva jeg prater om.


Men hvor blir det av det forbudte bildet, tenker du kanskje. Her kommer det:

I Berlin finnes en klubb som er (minst) to klubber, den er en katedral og en gammel strømstasjon, den er en sentral for utagerende og ofte ganske homofil hedonisme - og den har påvirka en rekke andre byer i Europa. Begge de hyggelige norske klubbene the Villa (Oslo) og Brukbar (Trondheim) skryter av å ha samme høyttalertypen som den øverste etasjen i trafoen, nemlig Panorama Bar. Der møtte jeg en av 170 andre norske elektro-DJer/-artister som var samla i byen denne helga, nemlig SkateBård. For å forevige øyeblikket, måtte jeg skru på lyset på mobilkameraet, og det var da jeg fikk isbiter i nakken. Og jeg visste det jo; etter å ha gått forbi FOTO FORBUDT-skilt og blitt kroppsvisitert av en av vaktene som også påpekte fotoforbudet på Berghain/Panorama, ble jeg minnet på det da jeg allikevel tok bilde av Bård og meg. Her er det, sehr eksklusiv:

For en spesiell murvegg! Det *kan* ikke være noe annet sted enn på Panorama, nicht war?Mens jeg tok det, og også etter at jeg var ferdig, kasta bartenderen isbiter i nakken på meg for å minne meg på fotoforbudet. Uansett, det ble dansa. Det ble ledd og drukket sekt. Vi elsket den 200kilo tunge bondage-drag-nestenfalsett-sangeren. Og resten gikk i samme stilen. Brukte helt vilt mye penger.
Nå går jeg på kultur- og språk-kurs på Göethe Institut. Mer om det seinere. Bis bald! Les videre i morra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar